top of page

5 טעויות נפוצות ברכישת דירה.



1. תקציב שגוי : רכישת דירה היא התחייבות כספית גדולה, אולי הגדולה ביותר בחייו של אדם ולכן חשוב שתבינו מה יכולותיכם הכספיות ומה אתם באמת יכולים להרשות לעצמכם, לפני שתתחילו לחפש. זה אומר להגדיר תקציב, הכולל את כלל עלויות העסקה הנלוות ולעמוד בו.


2. אי ביצוע בדק בית: בדק בית יכול לחשוף בעיות פוטנציאליות בנכס שאולי לא שמתם לב אליהם בעצמכם בזמן הביקור בנכס. חשוב לבצע בדיקה מקצועית לפני רכישת דירה כדי למנוע הפתעות לאחר מעשה.


3. דילוג על תהליך אישור משכנתא מראש: קבלת אישור מראש למשכנתא יכול לעזור לכם להבין כמה אתם יכולים באמת ללוות ומה יהיו התשלומים החודשיים שלכם. כך תיכנסו לעסקה בביטחון מלא ולא תאלצו לעמוד במצב של הפרת הסכם המכר, לאחר שחתמתם עליו.


4. אי לקיחה בחשבון של עלויות עסקה נוספות: ברכישת דירה שינן עלויות נוספות, למעט מחיר הבית, כגון: מיסים, עמלת תיווך, שמאות, בדק בית ושכ"ט עורך דין. ודאו שבתקציב שלכם לקחתם בחשבון את כלל עלויות העסקה.


5. התייעצות עם עורך דין שלא עוסק בנדל"ן: רכישת דירה ללא ליווי של עורך דין או בליווי של עורך דין שלא עוסק בנדל"ן, חושפת את הצדדים לסיכונים רבים: בין היתר לתאונות מס יקרות, עוקצים ותרמיות, הליכה לאיבוד בסבך הבירוקרטי, אי העברת בעלות בזמן או בכלל ועוד ועוד.




bottom of page