top of page

פיצוי בגין פגיעה ישירה- מלחמת חרבות ברזל

פיצויי מס רכוש בגין נזק ישיר, מידע וכללי התנהלות


מלחמות חרבות ברזל, המלחמה בעזה, בעוטף עזה ובדרום ישראל גובה מחיר כבד גם ברכוש. במאמר הבא נסביר מהו נזק ישיר שנגרם כתוצאה מהמלחמה, מה צריך לעשות כשביתכם, או בית העסק שלכם נפגע באופן ישיר מהמלחמה, ולמי פונים לקבלת הכספים בגין הנזק. חוק מס רכוש קובע פיצוי לנזק מלחמה, המכונה גם "נזק ישיר" אשר נגרם כתוצאה מפעולות מלחמה או פעולות איבה.

הגדרת המונח "נזק מלחמה" בחוק מס רכוש קובעת: "נזק שנגרם לגופו של נכס עקב פעולות מלחמה [...] או עקב פעולות איבה […] או עקב פעולות מלחמה של צבא הגנה לישראל".

הזכאות להגשת תביעת פיצוים לנזק ישיר:

  1. הפיצוי הינו בגין פגיעה ישירה בנכס כלשהו.

  2. הפגיעה ארעה כתוצאה מפעולת מלחמה או פעולת איבה- נזקי ירי, חומרי נפץ, פגיעת טיל, פיגוע על ידי מחבל, פגיעה עקב הפיכת האזור בו נמצא הבית או העסק לשטח צבאי סגור,נזקים אחרים לרכוש וכיוצ"ב

  3. הזכאי לקבלת הפיצוי הינו בעל הנכס שנפגע.

סכום הפיצוי: הפיצוי הינו בגובה הנזק בפועל. מהו גובה הנזק בפועל? גובה הנזק יכול להיקבע בשתי דרכים שונות: א. עלות תיקון הנכס. או ב. ההפרש בין שווי הנכס לפני הפגיעה לשוויו לאחר הפגיעה – לפי הנמוך שביניהם.

מועדים חשובים שצריך להכיר:

  • מסירת הודעה

ע"פ החוק על הנפגע להגיש הודעה לקרן פיצויים בתוך שבועיים ממועד קרות הנזק,

  • הגשת תביעה:

הגשת התביעה תיעשה בתוך שלושה חודשים מיום אירוע הנזק. חשוב- אנא תעדו את הנזקים בתמונות ובווידאו, וכן תעדו את מועד קרות הנזק, היום הספציפי בו קרה.

ההתנהלות מול רשות המיסים: ניתן להגיש תביעה באופן דיגיטלי באתר של רשות המיסים כאן עם קבלת הדיווח והתביעה, תשלח רשות המיסים שמאי מטעמה לאמוד את גובה הנזק. השמאי מטעם רשות המיסים ייקבע למעשה את סך הפיצוי המגיע לנפגע.

ערר: נפגע המבקש לחלוק על החלטה בדבר תשלום פיצויים, לרבות בכל הנוגע לסכום הפיצוי שנפסק לו, רשאי להגיש ערר על ההחלטה בתוך 30 יום מיום שנמסרה לו ההחלטה בתביעת הפיצויים אותה הגיש.

תיעוד הנזק: כאמור, יתכנו מקרים בהם תבקשו לחלוק על גובה הפיצוי שייקבע שמאי מטעם רשות המיסים. כדי לעשות כן תדרשו להציג נתונים ואף חוות דעת נגדית באשר לנזק. לכן, במקרה של נזק ישיר קיימת חשיבות קריטית לתיעוד פרטי הנזק - החל מרישום התאריך והשעה בה ארע הנזק (ככל שניתן לנקוב בה מפורשות), וכלה בצילום תמונות וקטעי ווידאו בסמוך ככל הניתן למועד בו ארע הנזק בהם ניתן לראות את הנזק שארע.


תושבי הדרום, אם יש לכם שאלה או כל צורך משפטי, אנא פנו אלינו. אנו מבטיחים להעניק ייעוץ משפטי איכותי ככל יכולתנו ללא עלות עבורכם. לכל שאלה משפטית אנחנו כאן.

התקשרו לטלפון 03-3811530 או ישירות לעו"ד אסף זגורי בטלפון 050-9099390


 

הסקירה לעיל הינה בבחינת תמצית. המידע הכלול בה נמסר למטרות אינפורמטיביות בלבד ואין במידע כדי להוות ייעוץ משפטי.


פיצוי בגין פגיעה מלחמת חרבות ברזל

bottom of page